Informacja techniczna dotycząca imprezy rozpoczynającej Sezon Motorowodny 2013. Organizator czyli Nowosądecki Klub Motorowodny zapowiedział zmianę techniczną związaną z zawodami motorowodnymi. Formuła wyścigów zostanie lekko zmodyfikowana, celem podniesienia atrakcyjności i widowiskowości zawodów oraz wyrównania szans ścigających się zawodników w dawnej klasie T1000. Do zeszłego sezonu, poszczególne klasy były określane na podstawie pojemności wyjściowej silnika. Podczas zawodów rozpoczęcia sezonu, organizator wprowadza podział klas biorąc pod uwagę moc znamionową silnika, nie sugerując się jego pojemnością. W związku z tymi zmianami pojawią się nowe klasy dla biorących udział w zawodach. Zmiany dotyczą wyścigów w dawnej klasie T1000.
W związku z rozwojem techniki silników do uprawiania turystyki wodnej, podział klas startujących zawodników tylko na podstawie pojemności skokowej, był mało sprawiedliwy dla startujących w tej klasie. Zdarzało się, że zawodnik z silnikiem 20/40 konnym na pawęży, startował w klasie z motorówką która miała moc 60/70KM i jego szanse na skuteczną i sprawiedliwą próbę na wodzie, była skazana na niepowodzenie lub ich szanse na zrównoważoną walkę o podium były zminimalizowane.
 
Dla tego też, powyżej przedstawione zmiany, powinny naszym zdaniem, wyrównać szanse startującym zawodnikom, zwiększyć bezpieczeństwo dla mniejszych łodzi, oraz uatrakcyjnić zawody. Mamy nadzieję, że zmiany wpłyną pozytywnie na frekwencję zawodników co przyczyni się do większej popularyzacji turystyki wodnej. Prosimy o ewentualne uwagi dotyczące proponowanych zmian regulaminowych.
W związku z powyższym, organizator zmienił podział na klasy wg. poniższej specyfikacji mocy silnika:
- Klasa JT-250 (pozostaje bez zmian)
 - Klasa do 50KM
 - Klasa do 100KM
 - Klasa OPEN
 - Klasa skutery do 150KM
 - Klasa skutery powyżej 150KM
 
Warunkiem utworzenia klasy z podziałem powyższym, jest zgłoszenie minimum 5 łodzi startujących w danej klasie. W przypadku mniejszej ilości łodzi zgłoszonych do zawodów, organizator będzie łączył klasę 50KM tworząc ogólną klasę do 100KM. Open pozostaje bez zmian – czyli dopuszczone są wszystkie inne nie mieszczące się w klasyfikacji powyższej, oraz wszyscy chętni z klas niższych.
Przypominamy o wymogach bezpieczeństwa:
- dla łodzi motorowych bezwzględne założone kamizelki ratunkowe (asekuracyjne) podczas trwania wyścigów
 - dla skuterów wodnych: bezwzględne stosowanie kamizelek oraz kasków ochronnych.
 
Z nie potwierdzonych do końca informacji, trasa wyścigu dla skuterów, ma być wzbogacona o elementy pływania technicznego, w postaci trasy rozbudowanej o elementy slalomowe. Decyzja o tym rozwiązaniu zostanie podjęta podczas odprawy technicznej, po konsultacji ze startującymi zawodnikami.

Mamy nadzieję, że te posunięcia przyczynią się jeszcze bardziej, do zwiększenia atrakcyjności organizowanych przedsięwzięć na wodzie, a uczestnicy wyścigów, będą musieli wykazać się umiejętnościami technicznymi a nie tylko mocą i dużą prędkością na długich prostych odcinkach wytyczonej trasy.
Przypominamy, że zawodnicy biorący udział w zawodach muszą posiadać przy sobie patenty motorowodne, oraz dowody rejestracyjne z określoną mocą silnika, na podstawie których, będą przyjmowane karty zgłoszeniowe do udziału w zawodach.
Mamy nadzieję, że taki podział przypadnie Wam do gustu i okaże się bardziej sprawiedliwy dla startujących i bardziej widowiskowy dla publiczności.

						    	    
						    	    
Leave a reply